14 april 2014

Mina dagar, numera

Jag skriver konstiga, lösryckta romanscener i lugnet på bibban. Lunchar med mommo (idag) och fammo (på onsdag). Anmäler barn till simskola. I Mariehamn. Gissar hejvilt på var, cirka, vi kommer bo i sommar. Korresponderar med potentiella hyresgäster. Fortsätter gå igenom bortglömda hörn av huset. Inser att vi kanske blir tvungna att bo i husvagn i flera veckor (våra mest troliga hyresgäster flyttar in 1.6 medan vår mest troliga bostad på Åland blir ledig först kring midsommar. Jag visste väl att det var bra att skaffa husvagn!).

Idag hade vi en annan potentiell hyresfamilj på besök, som egentligen letar efter ett hus att köpa, men kom och kollade läget (det kan ju faktiskt hända att vi säljer sen). De var trevliga, de stannade i flera timmar och till sist kändes det riktigt sorgligt att flytta bort från Jakobstad, när det nu bor så väldigt trevliga människor här. (Fast jag vet att det finns trevligt folk på Åland också. Jag känner flera!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar