13 december 2014

Litterärt skapande

Jag kom mig fram till Åbo utan problem. Utan överraskande problem, vill säga, det är förstås alltid problematiskt att sova för lite, vilket man oundvikligen gör när man ska stiga upp 01.55 och åka med färjan 03.20. Inte alltid idealiskt med ö-liv, nej. 

Sen glömmer jag ofta hur tunga de här helgerna är, vi som deltar i kursen ska både skriva, diskutera och ta in så otroligt mycket under en kurshelg. Det jag däremot aldrig glömmer är hur bra det här är för mitt skrivande. Jag lär, lär, lär mig och det älskar jag. Jag tycker på riktigt att vi alla som går litterärt skapande har blivit jättemycket bättre på sånt vi kämpade med i början. Bra kurs, minst sagt, oavsett om man tidigare mest skrivit i smyg eller om man publicerat sig.

(I kväll är det för övrigt julfest, tjoho!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar