29 mars 2015

Bibliotekssnark

Äntligen är min ansökan till Taike klar. Statens konstnärsstipendium alltså. Det här är första gången jag har lagt med kopior av olika recensioner mina böcker har fått, jag har liksom inte tänkt på det tidigare. (Ni som söker stipendier, brukar ni alltid sätta med sådana?)

I övrigt har mitt fantastiska skrivflow från februari och början av mars lugnat ner sig. Med andra ord har det varit lika trögt som vanligt att pressa ur mig den planerade mängden. Tur att jag har lärt mig att tvinga mig att skriva också när det inte går lika bra. Men det är långt ifrån lika roligt, jag har bara lust att lägga mig ner och sova hela tiden då det är så här, men det går ju inte, för då blir det ingen bok (ja och så sitter jag ju på bibban, tvivlar på att de övriga biblioteksbesökarna skulle uppskatta en snarkande trebarnsmamma hängande över ett skrivbord). Tur att jag vet var jag är på väg i historien i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar