23 april 2015

Bokens och rosens dag

Jag måste verkligen säga att jag är imponerad av kulturlivet här på Åland. Idag, på bokens och rosens dag, ordnade Mariehamns bokhandel en bokmingelkväll. Det var Carina Karlsson (författare till Mirakelvattnet, som jag köpte och ser fram emot att läsa) Elspeth Randelin (en av Ytternäs skolas två superhjältebibliotekarier) och jag som var där, Carina och jag signerade böcker och Elspeth bistod med boktips åt de yngre läsarna. Ännu en mycket trevlig kväll.

Nu har jag ett skolbesök kvar nästa vecka, sen lugnar det ner sig på den sociala fronten. Det är så fantastiskt inrättat det här, att jag både får sitta för mig själv och skriva och läsa och träffa folk och prata. Jag blir mer och mer övertygad om att jag har världens bästa jobb. Hoppas jag får fortsätta med det här länge, länge.

Bonus: igår fick jag veta att Alberta Ensten och uppfinnarkungen har sålt slut. Så det blir en till upplaga. Wohoo! Jag är superglad. Det här är tredje gången en av mina böcker får tryckas om på grund av stor efterfrågan.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att läsa att det går så bra för dina böcker, Malin! Skall hålla utkik efter dem här i Karis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar dem! Och annars får du bara tipsa bokhandeln om att ta in dem, då blir jag jätteglad.

      Radera