9 juli 2015

Blixtambitionen

I helgen får vi besök, vi ska ha vår första litt.skap. -återförening, en av de fina skrivarvännerna ska husera på vårt golv. Det är roligt att återträffen sker nu, med tanke på att det bara är två månader sen kursen slutade, jag tror vi alla är lika taggade. Jag ser fram emot både kursen och middagen jättemycket. Middagen trots hemmets tillstånd (nej, det är fortfarande inte vackert. Inte alls.)

Jag beslöt mig just för att vara extremt förlåtande mot mig själv för att jag inte alls gör det jag tänkt att jag ska göra. Dels för att jag har varit så flitig med att skriva den här veckan, jag började på bokens sista kapitel igår (!!). Dels för att jag är så hemskt trött efter flytten. Jättejättetrött. Ikväll (och alla andra kvällar) hade jag tänkt röja järnet här nere. Istället har jag skrivit matlista för nästa vecka och suttit på facebook. Det får väl också duga. I något (sent) skede brukar vi ändå få ett ryck och ställa i ordning. Men om vi inte gör det den här gången tänker jag träna mig i att vara lite zen (säger man så, alla ungdomar därute? Att vara zen?) och inte bry mig så mycket. Det finns väl värre saker än ... saker. Överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar